سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر

حضرت فاطمه ع چشمه سار برکات الهی‏

 

بزمی به حریم کبریا برپا شد             کوثر ز خدا به مصطفی اعطا شد
هر قطره ز آب کوثر افتاد به خاک              صد شاخه گل محمدی پیدا شد
با وجود قلع و قمع بی رحمانه ی فرزندان زهرا ع ،خدای جهان‏آفرین همچنانکه در وجود گرانمایه‏ی بانوی بانوان، انواع برکات را قرار داد و نسل پرافتخار پیامبر را از او آفرید و خیر بسیاری در نسل او قرار داد  همچنان در حفظ و نگهداری یاد و نام و تبار پاک آن بانوی گرامی به وعده اش عمل نموده و - و همانند آیات وحی - آنرا روز به به روز درخشانتر و پایدار تر حفظ نمود و این  همان خصوصیت ممتاز حضرت فاطمه علیها السلام که دارا بودن صفت کوثر( خیر کثیر)  و لقب مبارکه ( دارای نسل پر برکت) می باشد.

 


آماری از فرزندان حضرت زهرا ع

 

 


طبق همین نوید آسمانی قران، با یک نگرشی کوتاه متوجه می شویم که، نسل پاک بانوی بانوان که همان نسل جاودانه‏ی پیامبر است در سراسر جهان حضور دارد و همه جا منتشر شده است.
به گواهی محققین، شمار این نسل سرفراز، در عراق به یک میلیون نفر، در ایران به سه میلیون نفر، در مصر به حدود پنج میلیون، در مراکش و مغرب عربی به پنج میلیون نفر، در الجزایر و تونس و لیبی نیز همینگونه، در اردن، سوریه، لبنان، سودان، کشورهای خلیج و عربستان به میلیونها نفر، و در یمن، هند، پاکستان، افغانستان، و جزائر اندونزی، به حدود 20 میلیون انسان می‏رسد. و کمتر کشور اسلامی است که در آن از این نسل سرفراز حضور نداشته باشد. و امروزه شمار آنان بیش از چهل  میلیون نفر می باشد. و این همان معجزه ی قرآن است که در ضمن الهام غیبی و وعده ای حتمی، خبر از  الطاف خفیه ی خداوند به پیامبر ص و حضرت زهرا ع داده است. والبته اگر سرشماری دقیق و آمارگیری صحیح بین المللی در سرتا سر گیتی انجام پذیرد، بی‏تردید شمار آنان از این هم افزونتر خواهد بود.
آری این شمار عظیم همه از نسل سرفراز پیامبر ص، از طرف امیر مومنان ع و دخت فرزانه‏ی پیامبر فاطمه علیهاالسلام است که در میان آنان، شخصیت‏های برجسته‏ای از رهبران بزرگ سیاسی، دانشمندان بزرگ، و نویسندگان، زمامداران و وزیران، نوابغ و چهره‏های برجسته در میدانهای گوناگون، وجود دارد. گفتنی است که اکثر ا این نسل جاودانه و ریشه دار، به این پیوند و خویشاوندی خود ارج نهاده و با آگاهی کامل بر آن می‏بالند و افتخار می کنند و تعداد اندکی هم توجهی به این راز شرافت و عظمت اجداد خود ندارند. 

 


جایگاه و نقش امام‏زادگان‏

 


 در کشورهاى اسلامى به ویژه کشور ایران که از صدر اسلام مأمن و پناهگاه فرزندان فاطمه‏علیها السلام در عصرهاى خفقان بوده است در هر نقطه‏اى یکى از نوادگان حضرت فاطمه آرمیده که محل آرامش و کانون اجتماع شیفتگان آل محمد صلى الله علیه وآله است. این امام زادگان چنان عظمت و ابهت دارند که بهترین و پاک‏ترین نقطه هر شهر و دیارى محسوب مى‏شوند. گرفتاران، افسرده‏دلان، بیماران و حاجتمندان با هزاران امید و آرزو به این مکان‏هاى مقدس گام نهاده و روح و جان خود را صفا مى‏بخشند و این تفسیر کوثر است که خداوند متعال فاطمه‏علیها السلام و نسل فاطمه را براى پیامبرصلى الله علیه وآله و امت او خیر کثیر و منشأ برکات قرار داده و هدیه نموده است.
در هر صورت نسل پربرکت پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله از طریق فاطمه‏علیها السلام یکى از مهم‏ترین معجزات قرآن و جلوه‏اى از اعجاز اهل‏بیت ع است. نسل پربرکتى که چهره‏هاى درخشان آنان در سر تا سر گیتى مى‏درخشند و عطر دل‏انگیز علم و تقوى و نیکى را به حق‏جویان عالم هدیه مى‏دهند. و در مقابل تمام کسانى که به فرزندان حضرت فاطمه آزار رسانده و به قتل و کشتار آنان پرداخته‏اند همگى نابود شده و هیچ‏گونه اثرى از آنان دیده نمى‏شود. و این همان تفسیر «اِنَّ شانِئَکَ هُوَ الاَبتَر» است.
در اینجا به برخى از بزرگان و شخصیت‏هاى والا مقامى که مصداق کوثر و نسل فاطمه زهراعلیها السلام هستند و در طول تاریخ همانند آفتاب درخشان به محافل تاریک و ظلمانى، روشنائى بخشیده‏اند و امروزه نیز ما از نتایج زحمات و برکات وجودشان بهره مى‏بریم اشاره مى‏کنیم: افزون بر وجود یازده امام معصوم که افتخار جهان بشریت و مایه هدایت انسان‏هاى جهان هستى مى‏باشند. بویژه وجود حضرت مهدى‏علیه السلام که همواره به مادرش فاطمه زهراعلیها السلام افتخار کرده و مى‏فرماید: فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ ؛  دختر رسول خداصلى الله علیه وآله براى من الگوى نیکو و شایسته است و جهان هستى مدیون وجود آن گرامى بوده و خواهد بود.»
 و همچنین فرزندان و نوادگان ائمه اطهار چه در زمان خود و چه بعد از عصر ائمه و چه در حال زنده بودن و یا بعد از مرگشان همه و همه افتخار جهان اسلام و مایه خیر و برکت براى عالمیان بوده‏اند ستارگانى همچون؛ سیدرضى، سید مرتضى، سید بن طاوس، سید نعمت الله جزائرى،سید محمد مجاهد، سید علی خان کبیر سید بحر العلوم،سید جواد عاملی، سید عبدالله شُبَّر، سید محمد کاظم یزدى، سید محمد حسن شیرازی معروف به "میرزاى شیرازى"، سیدجمال الدین اسدآبادى، سید حسن مدرس، سید شرف الدین عاملى، آیةالله بروجردى، سیدمحسن امین، سیدابوالحسن اصفهانى، شهید نواب صفوی، علامه طباطبائى، آیةالله خوئى، سید محمد باقر صدر، آیةالله مرعشى نجفی، حضرت امام خمینى، حضرت آیةالله خامنه‏اى، سید حسن نصرالله و صدها عالم، دانشمند، فقیه، شاعر، حاکم و سیاستمدار اندیشمند از سادات، همه از برکات وجودى حضرت زهراعلیها السلام هستند که عالم هستى از وجودشان بهره‏مند بوده و هست.

 

 

نویسنده :عبدالکریم پاک نیا تبریزی 
     

 

 

 

نقل و نشر مطالب این وبلاگ با ذکر ماخذ کامل آزاد است و بدون ذکر ماخذ شرعا حرام و پیگرد  قانونی دارد  0