سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر
کارشناس مسایل مذهبی در گفت و گو با پانا:
    ذائقه سازی در مخاطب یکی از آسیب های انتشار کتب ادعیه غیر مستند است

    خبرگزاری پانا: یک کارشناس مسایل مذهبی معتقد است برخی با تولید و توزیع کتب ادعیه غیر مستند آسیب ها و لطماتی را به این حوزه وارد می کنند که یکی از این معضلات ذائقه سازی در مخاطب است.

عبدالکریم پاکنیا – مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه قم - به خبرنگار فرهنگی و هنری پانا گفت: دعا مرحله ای از نیایش به درگاه خداوند است که در کنار کار و تلاش به ثمر خواهد نشست و به تنهایی اتکا به آن توصیه نمی شود.
 
پاک نیا افزود: کتاب های شیعه امامیه در عرصه ادعیه و مناجات ارزشمند و قابل مطالعه و پژوهش هستند باید آثارارزشمند قدیمی که هنوز برای عموم مردم قابل استفاده نیستند از سوی موسسات علمی که پشتوانه تخصصی فراوانی در این حوزه دارند بازنویسی شوند .

نویسنده «خاطرات ماندگار از خوبان روزگار» اظهار داشت: یکی از مسایل ترویج آثار کم ارزش این حوزه انگیزه سطحی پدیدآورندگان آثار و افرادی است که غیر متخصصانه تنها به باز چاپ و انتشار آنها می پردازند بدون اینکه در این رشته تخصص و آگاهی داشته باشند و از آن جهت که آنها با موازین اخلاقی و حرفه ای این کار آشنایی ندارند با تولید و توزیع اینگونه آثار آسیب ها و لطماتی را به این حوزه وارد می کنند که یکی از این معضلات ذائقه سازی در مخاطب است.
 
وی تصریح کرد: افراد سودجو نیازها و خواسته های نیازمندان و مخاطبان دردمند را هدف قرار داده و کتاب هایی را از میان آثار دیگر جمع آوری می کنند که در کم ترین زمان با بازگشت سرمایه زیادی برای آنها همراه باشد که البته آسیب هایی را نیز برای محققان و نویسندگان حقیقی و پژوهشگران این حوزه در پی خواهد داشت.