سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر
    مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه در گفت و گو با پانا:
    اعتقاد به مهدویت نشانگر نگاه امیدوارانه شیعه به جهان است

    خبرگزاری پانا: یک مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه گفت: اعتقاد به «مهدویت» در بالندگی انسان موثر است چرا که این عقیده نشانگر امید به عقوبت انسان و نگاه امیدوارانه شیعه به زندگی است.

عبدالکریم پاک نیا مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه به خبرنگار فرهنگی و هنری پانا گفت: اعتقاد به «مهدویت» از عقاید مهم شیعه است که این عقیده در بالندگی انسان جایگاه والایی دارد چنانکه در روایات آمده است اعتقاد به ظهور حضرت قائم (عج) نشانگر امید و نگاه امیدوارانه به زندگی است.
 
پاک نیا افزود: در مذاهب مختلف بشری اعتقاد

به موعود وجود دارد اما «مهدویت» یکی از اعتقادات متعالی شیعه است که در هیچ یک از مکاتب و مذاهب دیده نمی شود.
 
نویسنده کتاب «امام زمان سرچشمه نشاط جهان» تصریح کرد: در تفکر شیعی، انتظار موعود، به عنوان یک اصل مسلم اعتقادی مطرح بوده و در بسیاری از روایات بر ضرورت انتظار قائم آل محمد، علیهم السلام، تصریح شده است البته توجه به فلسفه انتظار و اعتقاد به آن وظایفی را برای منتظران واقعی آن حضرت بر می شمرد به همین دلیل تنها عتقاد به حضور و ظهور آن حضرت کافی نیست بلکه در روایات و احادیث وظایف و تکالیف زیادی برای منتظران آن حضرت بر شمرده شده است.
 
پاک نیا گفت: صرف اینکه ما شیعیان به حضرت مهدی (عج) معتقد هستیم و انتظار فرج ایشان را می کشیم کافی نیست بلکه ما باید زمینه ساز ظهور باشیم؛ در روایات مستند مختلف که از بزرگان دینی نقل شده وظایف متعددی برای منتظران آن حضرت در نظر گرفته شده که تلاش در راه شناخت حقیقی حضرت قائم (عج) از جمله وظایف مهم منتظران است.
 
این مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه افزود: پیوند با مقام ولایت، زدودن گناه از روح و جسم، انجام اعمال حسنه و نیکو کاری، کسب آمادگی و زمینه سازی برای ظهور، ارتباط مستمر با مراجع دینی برای گرفتن راهنمایی، بزرگداشت نام و یاد آن حضرت در مناسبت های گوناگون و دعا برای تعجیل در فرج از جمله وظایفی هستند که برای شیعیان و منتظران موعود بر شمرده شده است.

انتهای پیام/