سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر

 السَّلَامُ عَلَیْک
یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَا حُسَیْنَ بْنِ عَلِیٍّ أَیُّهَا الشَّهِیدُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه
 

میلاد امام حسین ع بر علاقمندان آن گرامی تبریک وتهنیت باد

فطرس در کنار گهواره‏ ی امام حسین ع

هنگامى که امام حسین علیه السلام متولد شد، حضرت جبرئیل به دستور خداوند متعال با همراهى گروهى از ملائکه براى عرض تبریک و چشم روشنى به حضور رسول خدا صلى الله علیه وآله آمد. او در هنگام عبور به جزیره‏اى رسید که در آن یکى از فرشتگان الهى به نام فطرس محبوس شده بود. فطرس به دلیل تعلّل در انجام کارى که خداوند به او مأموریت داده بود، بال‏هایش شکسته و در آن جزیره به سر مى‏برد که در آنجا هفتصد سال خداوند را عبادت مى‏کرد. وقتى که فطرس، جبرئیل را با خیل ملائکه مشاهده کرد، پرسید: اى جبرئیل به کجا مى‏روید؟ او گفت: به نزد حضرت محمد صلى الله علیه وآله پیامبر بزرگ الهى. فطرس از جبرئیل تقاضا کرد که او را نیز به همراه خود به نزد رسول خدا صلى الله علیه وآله ببرد تا از آن حضرت تقاضا کند که خداوند او را بخشیده و نجاتش دهد.

وقتى جبرئیل وارد شد و ماجراى فطرس را به پیامبر صلى الله علیه وآله عرض کرد؛ رسول خدا صلى الله علیه وآله با اشاره به گهواره امام حسین علیه السلام به فطرس فرمود: خود را به گهواره این نوزاد برسان و اعضاى شکسته‏ات را به بدنش مالش بده! در همان لحظه خداوند متعال به برکت امام حسین علیه السلام او را نجات داد و این فرشته بال و پر شکسته، شفا گرفت.

فطرس هنگام بازگشت به رسول خدا صلى الله علیه وآله گفت: امت تو در آینده نزدیک این مولود با برکت را به شهادت مى‏رسانند و من به پاداش این حقى که فرزندت بر من پیدا کرد، هر زائرى که او را در هر کجا زیارت کند زیارتش را به حضورش مى‏رسانم و هر کس که بر او سلامى کند، سلامش را به او ابلاغ خواهم کرد و هر کس که بر او درودى فرستد، آن را بر او مى‏رسانم. سپس به همراه جبرئیل و دیگر ملائکه به آسمان بازگشت.

وقتى که فطرس به آسمان‏ها برگشت، آن قدر خوشحال و شادمان گردید که در میان فرشتگان با افتخار تمام فریاد مى‏زد: چه کسى به منزلت من مى‏رسد؛ من توسط حسین فرزند على و فاطمه‏علیهم السلام و جدش احمدصلى الله علیه وآله از گرفتارى‏ها نجات یافته‏ام

به نقل از الخصائص الحسینیه ( ویژگی های امام حسین ع ) / تالیف عبدالکریم پاک نیا تبریزی / ص 22 .