سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر
    یک پژوهشگر دینی در گفت و گو با پانا:
    ائمه اطهار (ع) الگوهای شایسته و بی بدیل تربیتی هستند

    خبرگزاری پانا: یک پژوهشگر دینی گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و مقتضی توسعه تربیت دینی است در اسلام نیز به الگو پذیری شایسته تاکید فروان شده است لذا ائمه اطهار(ع) الگوهای شایسته و بی بدیل تربیتی هستند.

عبدالکریم پاک نیا به خبرنگار فرهنگی و هنری پانا گفت: پیروی از اسوه ها و الگوهای متعالی که در دسترس نیستند از طریق مطالعه عقیده، اندیشه و حکایت های مستندی که روایت شده میسر می شود، به طور مثال پیروی از سیره و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار تنها از طریق تحقیق و مطالعه احوال آنها امکان پذیر است.

پاک نیا افزود: اثر تقلید در تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر از پند و اندرز دادن است البته باید به این نکته توجه داشت که الگو پذیری امری فطری است که ریشه در میل انسان به کمال جویی و کمال گرایی دارد.

وی توضیح داد: با توجه به حلول ماه شعبان و نزدیکی میلاد  امام حسین (ع) حضرت عباس (ع) می توان از این شخصیت ها به عنوان الگوهای مناسب تربیتی یاد کرد که در مذهب و فرهنگ اسلامی ما از ارزش والایی برخوردار هستند و از منظر تعلیم تربیت نکات اخلاقی زیادی در سیره عملی زندگی آنان برای الگو برداری وجود دارد که می تواند رهنما و یاری دهنده انسان امروزی باشد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه گفت: استقامت در برابر ظلم و ستم، روحیه بندگی و ملاطفت با بندگان خدا از جمله نکاتی است که در زندگی امام حسین (ع) وجود دارد چنانچه قیام عاشورا خود به تنهایی درس های زیادی می تواند برای همگان داشته باشد.

پاک نیا افزود: وفاداری، وفای به عهد و و لایت پذیری نیز از جمله مسایل و نکاتی است که در سیره و زندگی حضرت عباس (ع) وجود دارد که انسان امروزی می تواند با تأسی به آن ها می تواند از مشکلات عبور کرده و به موفقیت دست یابد.

وی یادآور شد: جامعه ما که یک جامعه اسلامی و مقتضی توسعه تربیت دینی است؛ در دین مقدس اسلام به الگوپذیری شایسته تأکید فراوان شده و مسلمانان از الگوهای شایسته و بی‌ بدیلی برخوردارند که می توان از سیره عملی و رفتاری آنها در تعلیم و تربیت استفاده کرد.

 انتهای پیام/