سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر

 

 

خدابا ماست

 

مبانی وحیانی شکست توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی

 

عبدالکریم پاک نیای تبریزی

 

طلیعه

 

خدای متعال از زبان پیامبِر عظیم الشانِ خود، حضرت موسی می فرماید : إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ ؛ [1] موسی ع ( با اعتقاد راسخ ) گفت : پروردگارم با من است و به زودى مرا راهنمایى خواهد کرد .

 

در جای دیگر هم می فرماید : لَا تَخَافَا إِنَّنِی مَعَکُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى ؛ خداوند فرمود مترسید من همراه شمایم مى ‏شنوم و مى ‏بینم. [2]

 

این آیات شریفه گرچه همواره  همانند چراغ تابناکی در همه زمانها و برای همه مومنین در هر جای عالم نور افشانی میکنند . اما در نیم قرن گذشته این موضوع خیلی برجسته شد.

 

چرا با بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357به رهبری حضرت امام خمینی ره و گسترش شعاع حرکت های اسلامی در سراسر جهان، استکبار جهانی را بر آن داشت که برای مقابله جدّی با این حرکت ه شتابنده و انقلابی که تمام منافع شان را در معرض خطر قرار داده است به مقابله و مبارزه برخیزد. اما از این حقیقت قرآنی خبر نداشت که خدا همیشه در کنار  متقین است و خود فرموده که :  إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا ؛ [3]یقینا ‏خدا با کسانى است که تقوا داشته باشند  . و همچنین قرآن با صدای رسا این وعده الهی را اعلام می دارد که: وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ؛[4] قطعا خدا به کسى که [دین] او را یارى مى ‏کند یارى مى‏ دهد چرا که خدا سخت نیرومند شکست‏ ناپذیر است .

 

و چون انسان های خالص فراوانی در ایران و اقصا نقاط جهان به خاطر اسلامی و الهی بودن این نظام دلشان با این انقلاب اسلامی است  ،پس خدای متعال همواره چنین نظامی و چنین اهل تقوائی را پشتیبانی می کند .

 

اساساً پروردگار متعال ساده‌ترین کارها را به خودش نسبت داده است؛ ماییم که باران می‌بارانیم، ماییم که ابرها را به حرکت درمی‌آوریم، ماییم که روز را از شب، و شب را از روز پدید می‌آوریم، ماییم که ثروت می‌دهیم، ماییم که فقیر می‌کنیم، ماییم که سلطنت می‌دهیم و ماییم که سلطنت می‌گیریم؛ قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ؛[5]بگو بار خدایا تویى که فرمانفرمایى هر آن کس را که خواهى فرمانروایى بخشى و از هر که خواهى فرمانروایى را باز ستانى و هر که را خواهى عزت بخشى و هر که را خواهى خوار گردانى همه خوبیها به دست توست و تو بر هر چیز توانایى.

 

تقدیم جار و مجرور بر خبر، مفید حصر است؛ بِیَدِکَ الْخَیْر، تنها به دست توست؛ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ.  یقینااین نصرت های الهی برای این است که ما در مسیر بندگی حرکت کنیم .

 

اعتقاد امام خمینی ره به یاری الهی

امام خمینی رهبر این نهضت الهی ،چنان به امدادهای غیبی و نصرت الهی در همه مراحل انقلاب باور داشت که ذره ای در این زمینه تردید به دل خود راه نمی داد . آیت الله خامنه ای این خاطره را بارها نقل کرده است:

 

در روزهای سوم چهارم جنگ بود، (مسوولین نظامی گفتند ) ... جمهوری اسلامی بعد از سی و یک روز، مطلقاً وسیله ی پرنده ی هوائی نظامی - چه نظامی جنگی، چه نظامی پشتیبانی و ترابری - دیگر نخواهد داشت؛ خلاص! گفتند: آقا! وضع جنگ ما این است؛ شما بروید به امام بگوئید. ..

 

(وقتی به امام گفتم ایشان با قاطعیت تمام پاسخ دادند) : این حرفها چیست! شما بگوئید بروند بجنگند، خدا میرساند، درست میکند، هیچ طور نمیشود. منطقاً حرف امام برای من قانع کننده نبود؛ چون امام که متخصص هواپیما نبود؛ اما به حقانیت امام و روشنائی دل او و حمایت خدا از او اعتقاد داشتم، میدانستم که خدای متعال این مرد را برای یک کار بزرگ برانگیخته و او را وا نخواهد گذاشت. این را عقیده داشتم. لذا دلم قرص شد، آمدم به اینها - حالا همان روز یا فردایش، یادم نیست - گفتم امام فرمودند که بروید همینها را هرچی میتوانید تعمیر کنید، درست کنید و اقدام کنید. همان هواپیماها...بیست و نُه سال از سال 59 میگذرد، هنوز دارند کار میکنند! ...این، توکل به خداست؛ این، صدق وعده ی خداست. [6]

 

حضرت آیه الله خامنه ای در یک خاطره دیگری می فرماید : امام خمینی یک‌وقت در جریانی فرمودند: من از اول انقلاب احساس کرده‌ام که در همه‌ی مراحل، دست قدرتی به ما کمک می‌کند و ما را راهنمایی می‌نماید. واقعاً همین‌طور است. البته خدای متعال، این دست قدرت را تصادفی و شانسی و بیهوده نمی‌فرستد؛ بلکه به عنوان پاداش یک مجاهدت و یک ازخودگذشتگی می‌فرستد؛ یعنی قوانین تاریخ، به هم نخورده است. این‌طور نیست که کسی تصور کند آنچه پیش آمده، کتره‌یی[7] بوده است. نه، آنچه پیش‌آمده، منطبق بر قواعد عالم است؛ منتها برطبق قوانین و قواعد مادّیِ شناخته شده نیست؛ بلکه عنصر معنوی در آن کار، مؤثر و کننده‌ی کار است.[8]

 

در هر صورت قرآن پیروزی را فقط به دست خدا می داند و می فرماید :  وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم؛[9] پیروزى جز از جانب خداوند تواناى حکیم نیست.

 

یعنی پیروزی شما و شکست دشمن تنها به دست "خدا" است!و این اسباب ظاهری فقط وسیله هستند .

به مؤمنین هشدار می دهد و می‌فرماید: فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى ؛ [10]شما کفار را نکشتید؛( با اینکه کشته بودند؛) خدا آن‌ها را کشت. تو تیر نینداختی؛ خدا تیر انداخت. (پرتاب تیر از چلّه کمان و به دست تو بود) اما نیروی الهی و اراده خدا بود.

 

اگر تیغ عالم بجنبد ز جای               نبرد رگی تا نخواهد خدای

 

طرح های شکست خورده غرب بر علیه ایران

از آغاز انقلاب اسلامی ایران ، امریکا با حمایت سایر دشمنان خارجی و داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران ، انواع نقشه ها برای مقابله با نظام اسلامی ایران تدارک دیده است که به لطف الهی همه اش با شکست مواجه شده و نظام اسلامی با قدرت به راه خود ادامه داده است ، مانند :

 

الف. شکست حمایت از تجزیه‌طلبان.

تجزیه و یا حداقل ایجاد آشوب های جدائی طلبانه، یکی از چهره های اصلی توطئه های استعماری است. با اوج گیری انقلاب اسلامی، انواع طرح های تجزیه طلبانه توسط سازمان های جاسوسی و امنیتی «سیا» و «کا،گ، ب» مورد بررسی قرار گرفت این چهره توطئه در محور به هم پیوسته ای اکثر استان های مرزی و حاشیه ای کشور را در بر می گرفت: از ترکمن صحرا تا کردستان، از خوزستان و منطقه ایل قشقایی (فارس، بوشهر، و بخشی از هرمزگان) تا بلوچستان و آذربایجان.

 

اما این توطئه ها علی رغم تلاشهای زیاد عوامل خارجی و داخلی آمریکا به نتیجه ای نرسید و شکست خورد ملت مسلمان ایران در پرتو عنایت حضرت ولی عصر (عج) شاهد امدادهای غیبی در این زمینه بودند و همان گونه که خداوند متعال وعده داده است: «و لا یحیق المکر السیّ ء الّا باهله؛[11] نیرنگ های بد و اندیشه های زشت تنها دامان صاحبانش را می گیرد».

 

ب - شکست مفتضحانه آمریکا در طبس

یکی از راه‌های آمریکا برای اعاده حیثیت از دست رفته خود، حمله نظامی به ایران بود. آمریکا تدارکات گسترده‌ای را برای اجرای عملیات نظامی و آزادی گروگان‌ها و سپس بمباران تهران و کوبیدن مراکز حساس و کلیدی کشور بویژه منزل امام، نخست‌وزیری? مجلس و... تدارک دیده بود. از این رو در 5 اردیبهشت 1359 آمریکایی‌ها نیروهای خود را در طبس پیاده کردند اما ناگهان آنها با شکست مفتضحانه‌ای روبه‌رو شدند. طوفان شن سبب شد که هواپیماها و هلیکوپترهای نظامی آمریکا در صحرای طبس به یکدیگر برخورد کنند و آمریکا شکستی دیگر را متحمل شود.

 

خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز به ابعاد احساس حقارت آمریکا بعد از شکست طبس اشاره کرد و نوشت: «داغ شکستی که آمریکاییان در ایران خوردند، تا مدت‌ها آنها را رها نخواهد کرد.»

 

شکست آمریکاییان در طبس توسط نیروهای غیبی الهی به گونه ای واضح و آشکار بود که حتی هارولد براون- وزیر دفاع آمریکا- وقتی در برابر این سؤال که چگونه این فاجعه بزرگ به وقوع پیوست او در حالی که به شدت متحیر بود چنین پاسخ می دهد: «آیت ا... خمینی در بالکن محل سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او یک هواپیما به زمین افتاد.»[12]

 

در همین ارتباط حضرت امام خمینی پس از حادثه عبرت انگیزه 5 اردیبهشت ماه 1359 در سخنانی ماندگار فرمودند: "آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست.[13] به قول مولوی :

 

جمله ذرات زمین و آسمان          لشگر حقند گاه امتحان

 

 گر بگویم از جمادات جهان ** عاقلانه یاری پیغامبران

 

مثنوی چندان شود که چل شتر ** گر کشد عاجز شود از بار پر

 

ج.-شکست کودتای نقاب در پادگانِ (شهید نوژه)[14]

این کودتا که پس از گذشت هفتاد و پنج روز از تهاجم آمریکا به طبس به‌وقوع پیوست، بزرگ‌ترین حرکت ائتلافی گروه‌های ضد انقلاب و قدرت‌های غربی جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید، کودتای نقاب توسط یک ستاد از پاریس به رهبری شاهپور بختیار هدایت می‏شد و صحنه‌گردان اصلی آن آمریکا بود، یکی از سران کودتا نقش آمریکا در این ماجرا را چنین بازگو کرد: «هماهنگی بین اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه نظیر عربستان، مصر، عراق توسط نماینده سازمان سیا مستقر در دفتر بختیار انجام می‌گرفت، تأمین هزینه‌های مادی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم نیز توسط آمریکا صورت گرفته است ...» .[15] وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ؛ [16] آنها نقشه کشیدند؛ و خداوند هم چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

 

د.-شکست جنگ صدام علیه ایران

پس از شکست کودتای نقاب، طرح حمله رژیم بعث عراق به ایران روی میز قرار گرفت. امریکا به عنوان یکی از متحدان و حامیان اصلی صدام در طول 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران، انواع کمک‌های مادی و نظامی را از رژیم بعث به عمل آورد. اما به لطف الهی و تدبیر رهبری و مقاومت خالصانه رزمندگان اسلام و پشتیبانی ملت ایران آن هم بعد از هشت سال به شکست انجامید.

 

بلی وَلَقَدْ صَدَقَکُمُ اللّهُ وَعْدَهُ...؛[17] خداوند وعده خود را به شما (درباره پیروزی بر دشمن ) راست گفت.

 

ه. -شکست دخالت نظامی مستقیم در جنگ

حمایت آمریکا در جنگ تحمیلی تنها به کمک‌های نظامی به این کشور خلاصه نشد، بلکه آمریکا در شرایطی که جمهوری اسلامی به موفقیت‌ها و برتری نسبی در جنگ دست یافت، مداخل? مستقیم نظامی را در دستور کار قرار داد که می‌توان به هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران، حمله به کشتی «ایران اجر» ناوچه «جوشن» و «سهند» اشاره نمود، یکی از اقدامات وحشیانه این کشور در روزهای پایان جنگ، حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر ماه 1367بود که در جریان این حمل? ددمنشانه تمامی 290 نفر مسافر و خدم? هواپیما که 118 نفر از آنها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند، سران کاخ سفید نه تنها بابت این جنایت از ملت ایران عذرخواهی نکردند، بلکه در اقدامی بهت‏انگیز به فرماند? ‌این ناو به‌خاطر ارتکاب این جنایت مدال افتخار دادند .

 

امّا همان گونه که خداوند متعال وعده داده است: «و لا یحیق المکر السی ء الّا باهله؛[18] نیرنگ های بد و اندیشه های زشت تنها دامان صاحبانش را می گیرد». این توطئه استکبار هم به شکست خورده و موجب رسوائی شان گردید . آنچنان که امروزه دیگر آنها سخن از حمله نظامی به زبان نمی آورند.

 

و-شکست تحریم های اقتصادی

یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت امریکا برای به زانو در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران ، اعمال طرح‌های تحریم بوده است. امریکا برای رهایی از احساس حقارت خود در مقابل جمهوری اسلامی، هربار با بهانه‌های مختلفی با همراه کردن کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی دست به اعمال تحریم می‌زند. اما آنچه عاید امریکا شده شکست این تحریم‌ها بوده است.

 

به طور مثال در سال 1397 اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی تحلیلی با بی‌اثر دانستن این تحریم‌ها اعلام کرد: «از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران کارایی نخواهد داشت و دولت آمریکا دیگر به مانند سال 2013 از حمایت جامعه بین الملل برخوردار نیست.»

 

در زمان ریاست‌جمهوری اوباما امریکا برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران به تحریم متوسل شد، بیست و چهار کارشناس اقتصاد آمریکایی طی نامه‌ای به اوباما ضمن اشاره به شکست طرح‌های تحریمی امریکا اعتراف کردند.[19]

 

این وعده خداوند به پیروزى مستضعفان بر زمین است که فرمود : «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ [20]اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین نعمت بخشیم، و آنها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم!»

 

ز- شکست فتنه های متعدد 

یکی دیگر از نصرت های الهی در شکستن نقشه های استکبار و اقدامات مداخلانه جویان? آمریکا علیه انقلاب اسلامی، حمایت، سازماندهی و هدایت مخالفان نظام برای مقابله با نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است، این حمایت شامل حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانه‌ای و تبلیغاتی و... می‌باشد، حمایت این کشور از منافقان و تجهیز مادی و تسلیحاتی آنان برای عملیات تروریستی علیه نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

هدایت و حمایت آشکار سران این کشور از غائل? هجده تیر سال 78 و فتن? سال 88 عمق کینه‌توزی آنان را به‌خوبی نشان می‌دهد، در جریان فتن? 88 مقامات آمریکایی بی‌پرده با دخالت در امور داخلی کشور ما به حمایت از جریان فتنه پرداختند.

 

از فتنه های بسیار پیچیده که توسط سازمان های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای متخاصم طراحی و پس از سالها مطالعه و زمینه چینی امید به پیروزی حتمی داشته و آن را تیر خلاص برای نظام جمهوری اسلامی ایران می دانستند، فتنه ی 88 بعد 98 و بعد 1401بود.

 

   بدون شک دشمنان، تمام توان و تجربه ی خود را برای طراحی و اجرا و به نتیجه رساندن آن به میدان آوردند و در واقع داستان تمام کفر در مقابل اسلام چندبار تکرار شد ولی خواست و تقدیر الهی چیز دیگری بود. چون دلهای مومنین به سوی خدا متوجه بود، خداوند با اسباب و وسایل فراتر از محاسبات و عقلها نصرت و یاری خود را شامل ملت ایران کرد. واین فتنه ها هم به لطف الهی شکست خورد و دشمن که به خیال خام خودش فکر می‌کرد می‌تواند مردم را فریب دهد  هرگز به هدفش نرسید .

 

همچنانکه در سوره طارق فرموده است : إِنَّهُمْ یَکِیدُونَ کَیْدًا * وَأَکِیدُ کَیْدًا* فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْدًا؛[21] آنان دست به نیرنگ مى‏ زنند  و [من نیز] دست به نیرنگ مى‏ زنم  ، پس کافران را مهلت ده و کمى آنان را به حال خود واگذار!

 

 شکست تهاجم فرهنگی و جنگ نرم

 

ادوارد شرلی نظریه پرداز آمریکایی می‌گوید؛ «کلید اصلی برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست‌های ایران از بین بردن خصوصیات انقلابی ایران است و باید عقاید انقلاب را از درون تهی کرد». ( طهماسبی‌پور، 1378، ص96 ).

 

دیوید کیو مأمور وقت سازمان سیا و رابط آن با برخی گروه‌های و عناصر ضد انقلاب می‌گوید: «مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی تغییر فرهنگ جامع? فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.» ( نگارش، 1380، ص180).

 

ابعاد جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که بیش از شصت بنیاد و مؤسسه در زمین? جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی فعال هستند که ازجمله می‌توان به بنیاد سوروس یا بنیاد جامع? باز، مرکز وودرو ویلسون، خان? آزادی، صندوق اعان? ملی برای دموکراسی (N.E.D)، مؤسس? دموکراتیک ملی (N.D.I)، مؤسس? جمهوری خواه ملی (N.R.I)، بنیاد فورد، بنیاد برادران راکفلر، بنیاد کارنگی، مؤسس? آمریکن اینترپرایز، بنیاد دموکراسی در ایران، انستیتو آلبرت انیشتین، کمیت? خطر حاضر، انستیتو بروکینگز، مرکز سابان وابسته به بروکینگز، دیده‌بان حقوق بشر، مؤسس? کاتو، مرکز هیستینگز، مرکز بین‌المللی تحقیقات بر روی زنان و... اشاره نمود ( مرسلی، 1392، ص86 ).

 

فعالیت شبکه‌های فارسی زبان ازجمله ‏VOA‏، ‏BBC‏، رادیو فردا، رادیو زمانه، رادیو ‏رژیم صهیونیستی، شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب مانند منافقین، گروه‌های سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، فیس بوک، توییتر و... بیانگر تلاش همه‌جانبه دنیای استکبار و به‌ویژه آمریکا و جنگ نرم این کشور به‌منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

 

بنا به اعتراف خودشان در همه این توطئه ها ناکام شده اند و حتی برخی این شبکه ها ورشکست شده است . شاهدش راه پیمائی 20میلیونی اربعین حسینی ، حضور 7 میلیونی زائرین در ایام عید در مشهد رضوی [22] ؛ برپائی اجتماع صد هزار نفری محفل قرآنی ، برپائی گستره مراسم اعتکاف در ایام رجب ، حضور میلیونی در 22 بهمن و پای صندوقهای رای ، استحکام رو به افزایش جبهه مقاومت و تبدیل   یک نهال نوپا به یک محور گسترده در منطقه ، و دهها نمونه دیگر نشانه ی پیروزی انقلاب اسلامی در اهداف خود و شکست استکبار جهانی در طرح ها و شیطنت های خود.

 

ط .شکست جنگ روانی علیه نظام

از دیگر ابعاد اقدامات مداخله جویان? آمریکا فضاسازی و جنجال تبلغاتی گسترده و جنگ رسانه‌ای تمام عیار علیه نظام اسلامی و اتهامات و ادعاهای واهی و بی‌اساس به کشورمان با هدف تخریب چهر? نظام است، اتهاماتی همچون «نقض حقوق بشر»، «حمایت از تروریسم و گروه‏های تروریستی ‏»، «تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی‏» و... که هر از گاهی در قالب سناریوهای مختلف و با ابعاد گسترد? رسانه‌ای اجرا می‌گردد، اتهاماتی که واقعیت آن در خود آمریکا و رفتار این کشور کاملاً آشکار است. به لطف الهی این نقشه شوم هم تا به امروز نتیجه ی قابل توجهی نداشته است .

 

خدای متعال در سوره مبارکه آل عمران می فرماید : لَن یَضُرّوکُم إِلّا أَذًى وَإِن یُقاتِلوکُم یُوَلّوکُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا یُنصَرونَ[23] آنها هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند)؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.

 

ی. شکست عملیات های ترورستی  

یکی از توطئه ها استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ترور یاران انقلاب اسلامی بوده است و به فاصله های اندکی بعد از پیروزی انقلاب ،یاران امام(ره) و نخبگان متدین و انقلابی ، آماج حملات ناجوانمردانه تروریسم کور قرار گرفته اند . حربه ترور در چنان مقیاس وسیعی علیه انقلاب به کار گرفته شده که در هیچ نقطه جهان همانند و نظیر نداشت. برخی از ترورهای کور دشمنان عبارت بودند:

 

از ترور سرلشگر ولی اللّه قرنی، نخستین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (3/2/1358) ترور آیت اللّه مطهری، نخستین رئیس شورای انقلاب و برجسته ترین نظریه پرداز انقلاب اسلامی...تا دانشمندان هسته ای و ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ...

 

 دشمن با طرح و اجرای این نقشه های جنایتکارانه استکبار جهانی و با غفلت تمام از مددهای غیبی و الطاف الهی، به انتظار سقوط جمهوری اسلامی ایران لحظه شماری و شادمانی می کرد. .»[24]

 

امّا بزودی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به شکست های خود در طرح این چهره توطئه نیز اقرار نمودند.  در آیات وحی می خوانیم : یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ؛[25]

 

آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

 

از دیگر نقشه های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران که به لطف الهی تا بحال شکست خورده است می توان از : ناکامی در هزینه بودجه‌های خصمانه برای براندازی ،  .شکست مقابله با فناوری هسته‌ای ایران ،  شکست طرح های جاسوسی و توطئه های فرهنگی متعددی نام برد. البته رسانه قوی ترین ابزار توطئه دشمن هست که تا بحال از ان نا امید نشده است.

 

یک سوال

سوال : چرا استکبار جهانی همچنان بر طبل دشمنی می کوبد . علت این همه خصومت چیست ؟

 

پاسخ : عوامل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران چنان است که هرگز از دشمنی دست بر نمی دارد مگر ماهیت نظام اسلامی و یا ماهیت استکبار عوض شود، برخی از این عوامل عبارتند :

یک. اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی      دو. اهمیت و موقعیت ایران در منطقه

 

سه. زیر سؤال بردن نظام استکباری            چهار . کانون بیداری و الگوی سایر ملت‌ها

 

پنج. خوی استکباری و سلطه‌جویان? آمریکا     شش. استقلال‌طلبی جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر پیشرفت     هفت . دشمنی با رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومان عالم

 

-به همین جهت جرج شولتر وزیر خارجه آمریکا گفت: «انقلاب اسلامی ایران خطرناک ترین دشمن مشترک تمدّن غرب در سراسر تاریخ آن است».[26]

 

-فرانسوا میتران،[27] رئیس جمهور اسبق فرانسه به همفکران غربی و شرقی خود چنین هشدار داد: «انقلاب هائی از نوع انقلاب ایران، در کشورهای همسایه نیز روی خواهد داد، مسلمانان زیادی در اطراف ایران، در عراق و آسیای مرکزی، زندگی می کنند. انقلاب ایران رژیم های منطقه را با خطر سقوط مواجه خواهد کرد.»[28]

 

یک تصور غلط

بعضی ها به این عوامل دشمنی توجه ندارند و ساده لوحانه فکر می کنند که اگر با استکبار جهانی مذاکره کنند او هم کوتاه خواهد آمد اما هرگز چنین نیست. مقام‌معظم‌رهبری تصریح فرمودند: «یک تصوّر غلطی در اینجا وجود دارد و آن این است که «ما با آمریکا می‌توانیم کنار بیاییم؛ با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات را حل کنیم»! خب این تصوّر، تصوّر درستی نیست. ما نمی‌توانیم به توهّم تکیه کنیم، باید به واقعیّت‌ها تکیه کنیم.[29]

 

سخن پایانی ،نصرت مشروط خداوند

این همه شکست دشمن در نیم قرن گذشته و با ما بودن خداوند منوط به رعایت دستورات الهی است .یعنی نصرت و یاری خداوند مشروط به این است که حاکمان و مردم ایران در مسیر تقوا حرکت کنند

 

پرواضح است که این رویه و سنت الهی در ناکام گذاشتن اهل باطل تا زمانی ادامه خواهد یافت که ملت مسلمان ایران و متولیان نظام جمهوری اسلامی ایران با خلوص نیت در مسیر الهی گام بر می دارند امّا اگر خدای نخواسته روزی از این مسیر منحرف شوند و یا انگیزه های غیر الهی را در اقدامات خود مد نظر داشته باشند آنگاه دیگر نمی توان به امید امدادهای الهی چشم دوخت چرا که خداوند متعال می فرماید: «ان تنصروا اللّه ینصرکم و یثبّت اقدامکم؛[30] اگر آئین خدا را یاری کنید او هم شما را یاری خواهد کرد و گامهایتان را استوار می گرداند.» امّا خداوند متعال این وعده اش را مشروط به استواری در راه حق و صراط مستقیم قرار داده است و اگر از این طریق مسلمانان تخطّی کنند دیگر دست غیبی الهی بر سر آنان سایه افکن نخواهد بود خداوند متعال فرمود: «عسی ربّکم ان یرحمکم و ان عدتم عدنا؛[31] امید است پروردگارتان به شما رحم کند امّا هرگاه(از راه حق) برگردید ما هم (از اندیشه امداد و یاری شما) بر می گردیم.

 

نصرت الهی هم مشروط است به همراهی ملت و دولت و کارگزاران نظام با جلب رضایت الهی . همان سخنی که رسول گرامی اسلام ص به حسان بن ثابت فرمود : «إنَّ الله یؤیِّد حسّان، بروح القدس ما نافحَ أو فاخر عن رسول الله»؛ خداوند حسّان را تا زمانى که از رسول خدا و مرامش دفاع کند و یا فضایل رسول خدا را بگوید، با روح القدس تأیید مى نماید.[32] یعنی تا زمانی که در خط رسول خداست مورد تایید خداوند خواهد بود.

 

در هر صورت اگر متولیان نظام اسلامی و مردم مسلمان ایران خود را در پناه عمل به اصول و ارزشهای الهی قرار دهد و با خلوص نیت از حضرت حق مدد طلبد و با آگاهی و هوشیاری کامل با توطئه های فرهنگی برخورد کند از سوی قدرت لایزال الهی و عنایات اهل بیت - علیهم السلام - برخوردار خواهد گردید و بار دیگر نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی بی نتیجه و عقیم خواهد ماند.

 

امّا اگر دنیاگرایی، تجمل گرایی، تبعیض و ناعدالتی، فساد اخلاقی و اقتصادی و سیاسی دامنگیر جامعه اسلامی و مسئولین آن گردیده و ارزشهای الهی به بوته فراموشی سپرده شود در آن صورت ممکن است دشمنان تدریجاً در ارکان نظام تسلط یافته و نقشه های خائنانه خود را به اجرا بگذارند. زیرا خداوند متعال با هیچ کس عقد اخوّت نبسته است هر کس به عهد خود با خدا وفا کند او را یاری می کند و هرکس عهد خود را شکسته و از مسیر حق خارج شود هلاکت و نابودی او حتمی خواهد بود خداوند با آن همه ارزش و احترامی که بر پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله - قائل است و در سرتاسر قرآن آن حضرت را با عبارات دلنشین می ستاید امّا باز هم در مورد آن حضرت می فرماید: «و لو تقوّل علینا بعض الاقاویل لاخذنا منه بالیمین، ثمّ لقطعنا منه الوتین؛[33]اگر او (پیامبر اکرم- صلی الله علیه و آله -) سخنی دروغ به ما نسبت دهد با دست توانای خود او را می گیریم و رگ قلبش را قطع می کنیم.

 

خداوند متعال همچنین در سوره یونس به مومنین پیروز هشدار می دهد که : ثُمَّ جَعَلْنَاکُمْ خَلَائِفَ فِی الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ ؛ [34]آنگاه شما را پس از آنان در زمین جانشین قرار دادیم تا بنگریم چگونه رفتار مى ‏کنید؟