سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه ی فرهنگ عترت ع

نظر
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد
چاپ جدید کتاب «پدر، مادر شما را دوست دارم»

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام پاک‌نیا تبریزی مؤلف کتاب «پدر، مادر شما را دوست دارم» از چاپ جدید این کتاب خبر داد و گفت: این اثر برگزیده نخستین جشنواره کتاب خانواده و مورد تجلیل آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی است.

پدر، مادر شما را دوست دارم
نظر

 

 

خبرگزاری شبستان: کتاب امام زمان (عج) سرچشمه نشاط نوشته عبدالکریم پاک نیا تبریزی به همت انتشارات فرهنگ اهل بیت (ع) برای سومین بار چاپ و روانه بازار شد.

این کتاب به مباحثی درباره شخصیت امام، سیمای ظاهری ایشان، فلسفه غیبت صغری و نواب اربعه، انتظار و اثر دعاهای دوران غیبت، عدالت فراگیر مهدی (عج)، مهربانی‌های حضرت، جهان در آستانه ظهور و دشمنان امام می‌پردازد.

در قسمتی از بخش‌های آغازین کتاب با عنوان طلیعه چنین آمده است: هر کسی به فراخور استعداد و شایستگی‌اش نسبت به حضرت مهدی(عج) اظهار علاقه کرده و ابراز عشق می‌کند. چرا که هر انسانی فطری تشنه عدالت، سعادت، کمال و نشاط است و هر انسانی آن را در وجود شخصیتی والا و از قبیله نیکان می‌داند و انتظار روزی را می‌کشد که منجی عالم بشریت، ظهور کرده و عطر دل‌انگیز عدالت و معنویت را در فضای غم زده و ستم دیده دنیای امروزی بپراکند.

آری، انتظار فرج گرچه در ظاهر تعلق به شیعیان دارد، اما در عالم واقع هر کس به نوعی و به هر زبانی موضوع انتظار قدوم آن موعود آسمانی را در صفحه دل خود دارد. مردمانی که از نابرابری، تبعیض و زورگویی و حق کشی‌ها به جان آمده‌اند و به دنبال انیس تنهایی و مرهم گذار دردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌گردند تا در پرتو حکومت وی نفسی تازه کرده و آرامشی را در زندگی احساس کرده و طعم شیرین زندگی پر نشاط و همراه با عدالت و اخلاق و انسانیت به معنای واقعی را بچشند.

مباحث کتاب در هفت بخش تدوین یافته است. شخصیت امام(عج)، انتظار و وظایف منتظران، مهربان‌ترین رهبری، عطر روح نواز ظهور، نشانه‌های دشمنان امام(عج)، دیدارهای نشاط آفرین، رهنمودهای دلنشین به ترتیب بخش های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم این کتاب را تشکیل می دهند.

کتاب امام زمان(عج) سرچشمه نشاط نوشته عبدالکریم پاک نیا به همت انتشارات فرهنگ اهل بیت(ع) در شمارگان سه هزار جلد و با قیمت 16000 ریال برای بار چهارم به چاپ رسیده است.

انتشارات فرهنگ اهل‌بیت(ع) چاپ چهارم  کتاب «امام زمان(عج) سرچشمه نشاط »  را با قیمت 16000 ریال به بازار نشر عرضه  کرده‌ا ست. این کتاب  بهترین هدیه به مشتاقان حضرت مهدی ع  است .


 علاقه مندان برای تهیه ی این کتاب  مفید می توانند با  شماره  ی 09125515977



 

انتشارات فرهنگ اهل‌بیت (ع)  تماس بگیرند.


نظر

 

حکمت آفرینش مگس
 منصور عباسى مشغول سخن گفتن بود که مگسى روى بینى او نشست.منصور مگس را از خود دور کرد؛ اما لحظه‏اى بعد، مگس بر چشم او نشست. او مگس را دوباره از خویش دور کرد؛ ولى مگس روى چشم دیگر او نشست. منصور با ناراحتى سیلى محکم به صورت خود نواخت! مگس پرید و به جاى دیگر رفت.
 منصور وقتى از منبر پایین آمد، با ناراحتى از عمرو بن عبید پرسید: چرا خداوند مگس را خلق کرده است؟
 عمرو گفت: براى آنکه ظالمان و گردن‏کشان را خوار و بى مقدار سازد! منصور گفت: از کجا مى‏گویى؟
 عمرو گفت: آنجا که خداوند مى‏فرماید:«...وَإِنْ‏یَسْلُبْهُمُ الذُّبابُ شَیْئاً لا یَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ...(96) ؛و هر گاه مگسى چیزى از آنها برباید، نمى‏توانند آن را از او باز پس گیرند.» منصور گفت: صدق اللَّه العظیم.
 
به نقل از کتاب نکته ها و قصه های لطیف: پیرامون قرآن شریف / تالیف عبدالکریم پاک نیا تبریزی / ص 64 /  انتشارات فرهنگ اهل بیت ع .
 

نکته ها و قصه های لطیف: پیرامون قرآن شریف

 
 
 انتشارات فرهنگ اهل‌بیت(ع)  چاپ دوم کتاب «نکته ها و قصه های لطیف» را اخیرا به
قیمت 60000 ریال به بازار نشر عرضه  کرده‌است. 
 علاقه مندان برای تهیه ی این کتاب قرآنی می توانند با  شماره  ی 09125515977
انتشارات فرهنگ اهل‌بیت (ع)  تماس بگیرند.

 

 


نظر

کاظم سبزواری آفلاین
مدیر انجمن علوم حدیث
******

کرامت مقام پدر و مادر از دیدگاه اسلام

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت دوستان عزیز
کتابی که این چند روز مطالعه کردم کتاب پدر ، مادر شما دوست دارم بود.
این کتاب در کل نگاهی به حقوق متقابل والدین و فرزندان رو بیان می کند . که نوشته عبدالکریم پاک نیا تبریزی در حدود 250 صفحه می باشد.
مولف کتاب از آیات و روایات و آموزه های اهل بیت در این کتاب استفاده کرده است

این کتاب دربخش هایی :
1- حقوق فرزندان
2- حقوق پدر و مادر
الف ) آثار نیکی به والدین
ب) در سیره صالحان
ج) عواقب بدی به پدر و مادر
د) شماری از حقوق والدین
نگاشته شده است
مولف سعی کرده است بیشتر روایت و داستان های مربوط به اهل بیت  ع را در این کتاب بگنجاند و داستهانی از کسانی که با خدمت به پدر و مادر به مقاماتی رسیدند و کسانی که با اذیت کردن پدر و مادر ذلیل و خوار شدند.

مولف هر روایت رو با عنوانی بحثش را شروع کرده است مثلا در مورد اینکه پدر و مادر را به خانه سالمندان ببریم یا نه روایتی رو اورده است یا در مورد سلام کردن روایت زیادی را آورده است و بسیاری از وظایف پدر و مادر و وظایف فرزندان در مقابل پدر و مادر را بیان کرده است

روایتی را از این کتاب برایتان نقل میکنم :
حضرت امیر (ع) فرمود : در هر مجلسی باشی به احترام پدر و معلمت به پا خیز ، گرچه در تخت شاهی نشسته باشی (مستدرک الوسائل ج 15 - ص203)

خواندن این کتاب حتما به شما نکات بسیاری زیادی رو گوش زد خواهد کرد که شاید از آن غافل بودید. !!!
کسانی رو که می شناسید با پدر و مادرشان کمی مشکل دارند و اهل فهم هستند این کتاب هدیه خوبی است از طرف شما به آن شخص !!!

التماس دعا